Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Medellin

Door: Yvonne

22 Februari 2017 | Colombia, Medellín

Zaterdag
De vlucht was weer interessant, de vrouw naast me, aan het andere kant van het gangpad, maakt er een heel punt van dat ze niet naast haar vriend/echtgenoot kon zitten. Ik heb op het punt gestaan om aan te bieden dat ik op de plek van haar vriend ging zitten, maar op een gegeven moment maakte ze er zo'n punt/drama van, dat ik dacht: bekijk het maar, aansteller, een vlucht van een uur! Voor vertrek was er ook nog een flinke stoelendans, omdat er allerlei mensen niet op de juiste plek zaten. Haha, maar netjes op tijd.

Het vliegveld ligt nog meer dan een uur rijden bij Medellin vandaan. Is ook lastig zo'n lange landingsbaan aanleggen in zo'n vallei. Het al lastig bij een huis, waarbij je vaak aan de voorkant op de begane grond binnenkomt en aan de achterkant op de 1e verdieping. Dus met een shuttle bus naar de stad en vanaf daar met een Uber naar het hostel, leuk buurtje waar het hostel ligt, tijdens de rit er naar toe kwamen we wel weer langs wat dubieuze buurten.

Zondag
Vandaag de eerste echte dag in Medellin en de stad in, de warmte is wel even wennen. Ze noemen Medellin, de stad van de eeuwige lente, omdat het in een vallei ligt en het hele jaar door ongeveer hetzelfde weer heeft. Lente!?! Ik denk dat het Colombiaanse humeur is, want het is 25 tot 30 graden en de mussen vallen van het dak. Medellin heeft een heel goed netwerk van Metro en kabelcars, die ze nog steeds aan het uitbreiden zijn. Een tijdje in het centrum rondgelopen, maar op zondag niet zo heel leuk, want veel is dicht, het museum was erg leuk, veel mooie lokale kunst. S'avonds bbq in het hostel, erg gezellig, de eigenaar van het hostel is een Duitser die met een Colombiaanse getrouwd is.

Maandag
Om 9 uur op pad, met een Medellin walking tour, erg leuk, heel veel gezien van de stad en veel geleerd over de cultuur. Hij heeft ook veel verteld over drugs verleden van de stad (dit is de stad waar Pablo Escobar geboren is), de aanslagen in de stad, de Colombiaanse cultuur (altijd vrolijk en vriendelijk) de politieke ontwikkelingen sindsdien en de guerrilla bewegingen. Colombianen vinden toeristen vaak erg interessant (het is ook nog niet zo lang dat er veel komen) en luisteren af en toe even mee met onze tour.

S'middags, met een van de kabelcars naar het noorden van de stad, helaas was het laatste stuk van de kabelcar naar het natuurpark op maandag gesloten, dus maar weer teruggegaan, het uitzicht vanuit de kabelcar was spectaculair! Op de terugweg nog uitgestapt bij de botanische tuin en daar een tijdje geschuild voor de regen en rondgewandeld.

Dinsdag
Voor vandaag een dagtoer geboekt via het hostel naar Aquape. De tour was een beetje overboekt, dus het was flink proppen met de hele groep in 2 busjes uit het jaar nul.. na 1.5 uur rijden gaan we eerst brunchen bij (volgens mij) de moeder van de gids. Superlekker gegeten, met onder andere het lekkkerste brood van Columbia. Daarna weer een stuk verder gereden naar vrij nieuw dorp, wat helemaal is herbouwd, omdat de oude versie van het dorp op de bodem ligt van het stuwmeer. Daarna door naar een ander meer waar we even kunnen zwemmen, helaas is het nu net bewolkt. Daarna weer in de bus voor de belangrijkste stop, om een steile berg te beklimmen waar ze een trap van 725 treden tegen aan gebouwd hebben, pittige klim op deze hoogte, maar het uitzicht is weer fantastisch. Daarna lunch/diner, een picknick en weer in de bus naar een schattig dorpje met prachtig gekleurde straatjes. De eerste koelkastmagneet is weer binnen! Dan de 1.5 uur terug rit naar Medellin. De sfeer zit er op terugweg goed in, erg gezellig. Veel mensen gaan komend weekend carnaval vieren in baranquia, ik geloof het wel.

Woensdag
Vandaag alweer weg uit Medellin.

• 27 Februari 2017 - 12:55

Margot:

Hi Yvonne, je ziet en doet veel zo te lezen! Hoe gaat je Spaans? Is het te doen daar?
    Leuk en bijzonder Medellin, is het wat je had verwacht? (jij hebt de Netflixserie ook gekeken toch?)

Geniet ervan, ik ben jaloers!

Alaaf! :-)

• 18 Maart 2017 - 10:30

Jens:

Hoi tante Yvonne Hoe gaat het daar? Heb je een Spaanse jurk aan? Ik vind het mooi. Met mij is alles goed. Xx van Jens