Cartagena week 1 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Cartagena week 1 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Cartagena week 1

Door: Yvonne

11 Maart 2017 | Colombia, Cartagena

Vrijdag
Eindelijk op weg naar het strand, voor een beetje zon, zee en verder niks. Ben al bijna 8 weken onderweg, maar nog maar 1x aan het zwembad gelegen. Het appartement was een beetje lastig te vinden, maar uiteindelijk super. Wel een stukje uit het centrum in een buurt, waar verder niks te beleven valt.

Zaterdag
Vandaag naar het centrum van de stad gelopen, prachtig centrum, iemand in Medellin zei dat het op New Orleans lijkt, zie de vergelijking goed, prachtige gekleurde gebouwen met balkons met sierlijke railing en planten en bloemen. Behoorlijk warm, maar minder plakkerig dan verwacht. Ergens lekker gelucht en op de terug via een fatsoenlijke supermarkt naar het appartement terug. Het strand en balkon is toch iets minder idyllisch dan dat het er uit ziet, het waait namelijk snoeihard op het strand, dus je waait lekker weg.

Zondag
Vandaag lekker luie dag, s'ochtends heel 'relaxed' aan het strand, waar elke 2 min iemand wat probeert te verkopen. Ook weer even een wasje gedraaid. S'middags lekker wel relaxed aan het zwembad gelegen. Ook weer even mijn Spaans opgehaald door de materialen van Bogota door te lezen.

Vanaf maandag weer de eerste les, wandelend naar de school gegaan, maar zelfs om 8 uur s'ochtends is het al aardig warm. Hoefde geen intaketest te doen, omdat ze konden zien hoever we met de lessen in Bogota waren. Het tempo ligt erg hoog, zo rond woensdag kwam ik er achter waarom ik nu toch wel erg moeite heb met bijhouden. In Bogota hebben we ruim 3 weken gedaan over het A1-niveau en waren begonnen aan het A2-niveau, maar blijkbaar zit deze klas al in week 2 van het B1-niveau!! Haha geen wonder, nou ja, het stelt je verwachtingen weer een beetje bij.

Deze week nog een paar leuke activiteiten gedaan met de school: Colombiaanse kookles, het kasteel San Felipe bezocht en op vrijdagavond met een feestbus door de stad gereden, met wat muzikanten op de achterbank en een flinke borrel erbij, erg gezellig.

Foto's toegevoegd aan de laatste 4 verslagen.

• 12 Maart 2017 - 05:18

Maud En Nason :

We genieten enorm van je verhalen en foto's!

• 12 Maart 2017 - 06:54

Ingrid:

Wat gaat het snel he?! Alweer 8 weken! Super leuk om te lezen weer! Veel plezier nog!

• 12 Maart 2017 - 11:44

Ineke:

Zit op mijn terras te genieten van je verhalen. Terwijl ik dit zit te lezen komt het 5e bruidspaartje hier langs.

• 12 Maart 2017 - 17:29

Femke:

Hi Yvonne,
    Wat lekker dat je bij de kust bent aangekomen. Leuke foto's! Geniet lekker van het strandgevoel. En dat Spaans, ach, we doen het je echt niet na, hoor! Verder dan ' Adios' en het opsommen van wat gerechten kom ik niet. Slim dat je nu weer taalschool doet: levert ook leuke uitjes en contacten op.
    Hier is het voorjaar ook op gang gekomen. Zomaar ineens een zonnige zondag om lekker buiten te zitten.
    Tot je volgende verslag!

• 15 Maart 2017 - 22:43

Andre:

Foto's yes :-). Wat een heerlijk avontuur.

Gr. Andre