Manizales - Reisverslag uit Manizales, Colombia van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Manizales - Reisverslag uit Manizales, Colombia van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Manizales

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg

26 Februari 2017 | Colombia, Manizales

Woensdag, de bus genomen naar Manizales. Alleen de busrit is de moeite al waard, prachtig uitzicht, comfortabele bus en onderweg in een wegrestaurant geluncht. Met een half oog op de bus gegeten, want wie weet wanneer de bus weer weggaat (dat is geen gebrek aan Spaans, maar aan planning, de bus vertrekt als de chauffeur zijn eten op heeft) tijdens het eten krijg ik een schouderklopje en duim ophoog van de chauffeur. Oww waar maak ik me druk over, alsof die niet binnen 5 sec doorheeft dat ie de ene Gringo is vergeten, hahaha. Vanaf de busstation een taxi genomen naar het hostel.
In de bus pas een beslissing genomen waar ik ga verbleven, dit keer gekozen voor een hostel buiten de stad.
Toen werd het interessant, Manizales is tegen een heuvel gebouwd, dus de weg gaat continue stijl omhoog en stijl omlaag. Op een gegeven moest de taxi in een smal onverhard weggetje omhoog en bovenaan begonnen we ons af te vragen of we goed zaten en durfde hij eigenlijk niet meer verder, weer naar beneden. (Omdraaien was inmiddels eigenlijk onmogelijk) gelukkig kwam er iemand aanlopen bij de buren en bleek het echt nog maar 100m te zijn en kon de taxi op het erf weer omdraaien.

Het is een prachtige B&B met een geweldig uitzicht over de vallei. Ik deel de dorm room de eerste nacht met 2 meiden, maar ben de overige nachten alleen in de dorm, super relaxed! S'avonds in het hostel gegeten, er word alleen vegetarisch eten gemaakt, maar goed te eten en ik ontmoet meteen een aantal andere mensen die hier verblijven, een Canadees stel en Zwitsers stel.

Donderdag, vanochtend samen met het Canadese stel naar een vogelpark gegaan mer de lokale bus. Linda en Vic doen wel meer aan vogels spotten en hadden zelfs een boek met alle vogels in Columbia, zodat we alles wat we zagen konden identificeren, een paar mooie vogels weten te fotograferen, eindelijk mijn zoom lens eens echt gebruikt.

Daarna de stad in, eerst mijn telefoonnummer een maand laten verlengen. In het Spaans, het leek niet helemaal goed te gaan, maar met Google translate bleek dat de man mij wel snapte, maar ik hem niet, zijn antwoord was namelijk: "Er maar 1 iemand die dat kan doen en die is lunchen, kun je over 3 kwartier terugkomen?" Dat was niet helemaal het antwoord wat ik verwachte, Haha!

Daarna naar de hot springs van Tierra Verra. Het is inmiddels week 7, maar de eerste keer dat ik mijn bikini aan heb. Ook nog een massage gehad en het vakantiegevoel is helemaal compleet. Daarna met de bus terug naar de stad, maar blijk niet de bus naar het centrum hebben, maar naar Villamarie, maar vanuit daar vertrekt ook de kabelcar naar het centrum. Dus in een villamarie uitgestapt, een hapje gegeten en daarna in het donker de kabelcar genomen naar het centrum, erg leuk die kabelcars en weer prachtig uitzicht.

Vrijdag
Vandaag op pad met een ander Canadees stel, naar een ander natuurpark net bij de stad (maar wel helemaal aan de andere kant dan waar het hostel zit). Erg gezellig, wat een stel, ze zijn allebei al 71! maar niks is ze te gek en gaan het liefst voor de moeilijkste weg, wat heb ik gelachen. Erg mooi park, de tour was in het Spaans, maar de gids sprak niet zo snel als de meeste Colombianen en articulerende erg goed, dus het grootste deel was goed te volgen. Het regende vandaag helaas wel regelmatig. Op de weg terug nog een keer een rondje kabelcar gedaan met een snack erbij en we kwamen erachter dat Don en ik allebei dol op Pingüinos zijn, een zuid-Amerikaans chocoladecake met marshmallow vulling.

Zaterdag
Vandaag de excursie waar ik al een tijdje naar uitkijk, de koffieplantage! Haciënda ventienta, een koffieplantage van ongeveer 100 hectares. Door het klimaat hier, wordt elke 20 dagen koffie geplukt. Maar daardoor wel met hand (en door het nooit horizontale landschap) erg leuk en interessant. Daar ook geluncht en smiddags hier lekker aan het zwembad gelegen en gerelaxed. S'avonds weer erg gezellig in hostel, er komen na een paar biertjes weer wat mooie verhalen op tafel, maar die fantasieloze vegetarische maaltijden komen nu wel mijn neus uit.

Zondag
Vandaag met de bus terug naar Medellin.

  • 10 Maart 2017 - 21:49

    Andre:

    Wat een avontuur. Mis wel wat foto's :-). Ben nu eenmaal visueel ingesteld.

    Gr. Andre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Manizales

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 95206

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 13 April 2017

Zuid-Amerika

17 Oktober 2013 - 15 Januari 2014

Australie

Landen bezocht: