Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Panama City

Door: Yvonne

10 April 2017 | Panama, Panama-stad

Donderdag
Vandaag op pad om de stad te verkennen, met de metro naar een ander gedeelte van de stad. Daar een tijdje rondgelopen en de architectuur bekeken het is een interessante combinatie van gerestoreerde, vervallen en nieuwe gebouwen. Daarna het Panama Canal museum bezocht, erg leuk en interessant en op het heetst van de dag altijd prettig. Onderweg terug naar het hotel kwam ik nog 2 groepjes van de boot tegen.

Vrijdag
Vandaag naar het Panama kanaal, over beter gezegd naar de sluizen van Miraflores, eerst met de metro naar het noorden van de stad en vanaf daar de bus, was nog even zoeken naar de bus op deze mega-busterminal. Het miraflores-bezoekerscentrum was lekker toeristisch, maar wel interessant en leuk. Erg cool om zo'n mega schip er door heen te zien gaan. blijkbaar is er vorig jaar nog een nieuwe 'straat' geopend, maar dat kon je nog niet bezoeken, dat moet waarschijnlijk nog een bezoekerscentrum gebouwd worden. In Miraflores kwam ik weer de kiwi's tegen, dus gezellig samen met hun de bus terug genomen en geluncht in de buurt van het busstation. Onderweg terug naar de stad, hadden we nog een interessante ontmoeting: bij het museum liep een meisje/vrouw rond zonder schoenen, ze vertelde dat ze een kaartje voor het museum had gekocht, maar niet binnen werd gelaten, omdat ze geen schoenen (of slippers) aan heeft, wat ze belachelijk vond, want blijkbaar reisde ze al 3 maanden rond in Zuid-Amerika. Ze vroeg of wij onze slippers niet wilde verkopen voor 10 dollar, euhhh nee. Op terugweg hebben we ons echt verbaasd daarover, heb je wel eens naar de grond gekeken in een Zuid-Amerikaanse stad? WTF? Wat een van de kiwi’s ook nog zei: “Waar ik me nog het meest over verbaas is, is dat dat meisje vanochtend wakker werd en blijkbaar dacht: Nee schoenen heb ik niet nodig, maar laat ik maar mijn hoelahoep meenemen als ik naar het museum ga” Hahaha.

Zaterdag
Met de bus via naar het Bio museum, het museum zelf is erg leuk, maar erg klein, maar er zit een leuk cafeetje en een mooie tuin bij, dus daar ook nog een tijdje rondgewandeld.

Zondag
Laatste volledige dag in Panama, inmiddels wel een beetje uitgekeken in de stad. Kwam er helaas gisteren pas achter achter dat er een een hele leuke treinreis is van Panama City naar Colon (want aan de andere kust ligt), maar die gaat alleen van ma t/m vr , ja… heel fijn. Vandaag een aantal toeristische stops gedaan in Panama City voor wat laatste foto’s, ook op zoek naar de Panamas Canal Murals, die volgens google maps op locatie x, maar bij aankomst bleek er geen murals. S’avonds toen ik weer wifi had nog eens gezocht, bleek dat ze helemaal aan de andere kant van de stad, Google bedankt!

Maandag
Vandaag met het vliegtuig terug naar Colombia Bogota, toch weer erg leuk om weer in Bogota te zijn, voelt wel een beetje als thuis.

• 25 Mei 2017 - 22:32

Andre:

Hoi Yvonne,

Eindelijk er weer aan gedacht om je belevenissen te lezen. Erg leuk weer.

Gr. André