Adelaide & Ghan - Reisverslag uit Adelaide, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Adelaide & Ghan - Reisverslag uit Adelaide, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Adelaide & Ghan

Door: Yvonne

20 Oktober 2013 | Australië, Adelaide

Inmiddels al weer een paar dagen van huis. Nu dus mijn eerste verslag. De reis was wel zoals verwacht: lang...... Heel lang.

Eerst 10,5 uur vliegen naar Hongkong. Op Hongkong ruim 6 uur wachten, nog even getwijfeld, maar toch maar niet de stad ingegaan, was veel te brak van de lange vlucht om dat leuk te vinden, dus in plaats daarvan een beetje winkeltjes gekeken, lekker geinternet met gratis WiFi en lekker Aziatisch gegeten.

Na nog 8,5 uur vliegen, eindelijk op Adelaide Airport. In het busje naar het centrum van de stad, kwam ik alweer een Nederlands meisje tegen. Die was net afgestuurd en voor een jaar aan het backpacken door Australië, New Zeeland en Asia. Zie je wel, 3 maanden is helemaal niet zo lang, hahaha. Helaas ging ze andere route doen dan ik, dus zal haar niet meer tegenkomen. Vanuit het centrum naar mijn hotel in adelaide noord gelopen, tochietsverder dan gedacht, maar kan ook te maken hebben met bijna 48 uur op te zijn.

Leuk simpel hotelletje, na bijna boven een bord eten in slapen gevallen te zijn, toch maar even een uurtje toe gegeven aan de slaap, daarna nog een beetje rond gekeken in de stad, best leuke stad. Weet niet helemaal waar mee te vergelijken. En dat links rijden..... Ja dat word nog interessant.

Volgende dag, 2 museums bezocht, nog even wennen aan de warmte. Het South australian museum en het art. museum. Leuke museums en gratis, dus dat is weer goed voor het budget.

Interessante note: de supermarkt verkoopt geen alcohol, maar het museum wel.... Huh???

Zondag 20 okt
Op weg naar de trein naar Alice Springs, maar goed dat ik de avond vantevoren nog even gekeken had, want de Ghan vertrekt niet vanaf een gewoon trein station, maar eentje ergens achteraf.

Na een interessante discussie met de buschauffeur, die zelf zijn route niet kende.... Zucht. Maar een taxi genomen naar het station. Daar mijn grote rugzak ingecheckt en mocht al ruim vantevoren aan boord, tja als de trein maar 1x per week gaat dan heeft ook wel tijd om op tijd te zijn.

De treinreis is 24 uur, ik dacht omdat je half Australië door rijd, nou....... Het tempo heeft er misschien ook wel iets mee te maken, hahah, nog even wennen aan dit nieuwe tempo of beter gezegd, het gebrek daar er aan. Zeer comfortabele trein stoelen met heel veel beenruimte. Zo maar eens kijken hoe het avondeten eruit ziet in de trein.

Tot de volgende keer,
Groetjes Yvonne

• 20 Oktober 2013 - 14:54

Joke:

Hoi Yvonne,

klinkt vervelend, wennen aan de warmte, wij zijn hier al heel gelukkig met 18º en een waterig zonnetje! Maar geniet er van, en Dennis vraagt of je wat zon mee terug kunt nemen!
    Groet Joke, François en Dennis

• 21 Oktober 2013 - 08:42

Maartje:

Ben benieuwd naar je avonturen in Alice Springs! Veel plezier!

• 21 Oktober 2013 - 13:16

Matieke:

Ja het eerste traject zit erop

• 21 Oktober 2013 - 18:14

Joost:

Hoi schoonzus,

Je verhalen bezorgen me nu al heimwee en dat terwijl je er nog maar net bent... Ik wil terug!!!!

Enjoy Alice Springs!!

• 21 Oktober 2013 - 21:37

Maud En Nason:

Welkom in Australie!
    ben nu al jaloers! Zon, nieuwe dingen zien, lekker langzaam leven!
    hou ons op de hoogte met verhalen en foto's!

• 21 Oktober 2013 - 22:45

Hetty Rerink:

nou al leuk om het eerste verslag te lezen komt me weer heel bekend voor geniet er maar van groetjes hetty

• 23 Oktober 2013 - 21:35

Meike:

Heerlijk je verhaal. We reizen met je mee...! Jij geen last van al die heftige branden?? liefs 2x v.d.m.