Road trip - Reisverslag uit Adelaide, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Road trip - Reisverslag uit Adelaide, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Road trip

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg

09 Januari 2014 | Australië, Adelaide

2 jan
Men neemt om 10:00 het vliegtuig vanuit Melbourne, land om 11.00 in Adelaide en rijd om 12:00 met de huurauto terug richting Melbourne.

Ja, ik weet dat dit heel onlogisch klinkt, maar het scheelde zo'n 400 dollar. Vandaag dus voor het eerst zelf gereden in Australië, jeetje het eerste uur was wel weer alsof je net je rijbewijs hebt. Toyota Yaris in felblauw, dus iedereen ziet me tenminste goed aankomen. Toen ik Adelaide uitreed de heuvels, had ik wel wat power van die Guiletta kunnen gebruiken, maar ja het went, ook een koekblikje went.

Maar na een tijdje went het rijden aan de linkerkant en alle andere rare dingen ook wel. Vandaag naar Mount Gambier gereden langs de kust. Mooie route en onderweg af en toe gestopt voor foto's en cappuccino (uiteraard).

3 jan
Vandaag s'ochtends eerst nog Mount Gambier verkent, het blauwe meer, kleurt tijdens de zomer helderblauw, erg mooi. In de winter verandert de kleur weer naar grijs.

Net buiten de stad is nog een sinkhole, erg mooi en op de bodem is er een tuin aangelegd. Mooie plek voor een picknick lunch. Daarna door naar Port Fairy, waar ik in de lokale YHA slaap, een schattig vissersdorp, met heel wat mooie vakantiehuisjes aan het water.

4 jan Great Ocean Road
Vandaag om 8 uur op pad, het word een lange dag, alle betaalbare dingen in Apollo Bay waren vol geboekt, dus ik slaap vanavond al in Geelong.

Tegen 9 uur rijd de great ocean road op, waarvan je de eerste 30 km, is dit het??? Maar daarna komen alle prachtige uitzichten, de rest van de dag is het auto in, auto uit etc. Het regent af en toe, maar grootste gedeelte droog, maar het waait echt snoeihard, had af en toe moeite om mijn camera stil te houden en op sommige foto's staat mijn haar recht overeind, haha!! Erg mooie route. Tegen 5 uur ben ik in Apollo Bay, vanaf dat moment geen foto stops meer gemaakt, aangezien ik ruim voor het donker in het hotel wil zijn, voordat alle kangoeroe's te voorschijn komen en voor je het weet heb je er dan eentje op je auto. Geloof niet dat die Yaris erg kangaroe-proof is. Geelong is een flinke plaats, nog even door het centrum gelopen en in een leuk restaurantje gegeten.

5 jan
Vandaag geen spullen inpakken aangezien ik vanavond weer in Geelong slaap, alhoewel inpakken met de auto wel een andere categorie is, achterbak open en hopa!

Vandaag terug gereden naar Apollo bay, prachtige weg, dus onderweg een flink aantal foto stops gemaakt. Lekker geluncht in Apollo Bay, waarna het helaas begint te regenen en flink! Daarna richting de Otway Sky walk, Ingrid & Joost, jullie hebben met de camper vast een andere route gedaan. De laatste 25 km was een smalle kronkelweg, wat 2 richtingen was, maar waar 2 auto's eigenlijk maar net langs elkaar paste en het uitzicht was af en toe, niet verder dan 1 auto lengte, door de vele bochten in de weg. Vermoeiend rijden, maar uiteindelijk veilig aangekomen, had gehoopt dat het inmiddels zou zijn opgehouden met regenen, maar helaas, gelukkig lagen mijn wandelschoenen nog in de auto en regenjas zowieso bij me, dus prima te doen. De Skywalk was erg mooi!! Super uitzichten, was wel een beetje eng, wiebelde af en toe en tussen je benen door kijk je in de diepte, haha. Snap niet waarom dit niet in mijn Lonely Planet stond!
Aan het eind van de dag weer naar Geelong, gelukkig niet via dezelfde kronkelweg, 1 keer was wel genoeg.

6 jan
Vanuit Geelong ga ik vandaag richting Bendigo, maar onderweg even stoppen voor een uurtje in Ballarat om de lokale Art Gallery te bekijken en lunch te kopen. Daarna onderweg nog even gestopt bij Daylesford Springs, mooi stukje wandelen, waarbij ik het weer voor elkaar krijg om op mijn snuffert te gaan, zucht. Slokje spring water gedronken, maar niet mijn waterfles gevuld, want het smaakte een beetje raar, dus als ik vanavond ziek ben, dan weet ik waarvan, oeps. Daarna door naar Bendigo, een random gekozen plaatsje, wat niet eens zo heel klein blijkt te zijn.

Bij aankomst blijkt er inmiddels een ei op mijn rechterknie gegroeid te zijn, auw... Een blikje cola uit de minibar erop doet wonderen.

S'avonds alvast een beetje het dorp verkent, erg gelovig dorp geloof ik, want ik ben 5 kerken en een kathedraal tegen gekomen. De observatietoren beklommen die over het dorp uitkijkt, halverwege waaide ik al bijna weg en kon ik al overal overheen kijken, dus toen vond ik het eigenlijk wel genoeg, haha.

7 jan
Vandaag op weg naar de grampians, maar eerst nog even Bendigo verkennen. De Talking Tram genomen, ouderwets tram die gerestaureerd is en nu langs alle toeristisch trekpleisters rijd met allerlei historische uitleg. Daarna op weg naar de grampians, onderweg picknick lunch. Een motel net buiten Halls Gap, nou ik denk dat als ze het in het Engels ook een gat noemen, dan is het wel echt klein! S'avonds de slechtste pizza ooit gegeten. Daar zou elke Italiaan een beroerte van krijgen.

8 jan
Vandaag op tijd op, want ik heb maar 1 dag om de Grampians te bekijken en het word heet vandaag. Het begon goed, het 1e uur al een groep van 4-5 herten die voor mijn auto de weg overstaken en 2 kangaroo's zien wegschieten. Naar McKenzie falls, The balconies en een handje vol andere uitzichtpunten, prachtig gebied en het weer is ook weer prachtig. Aan het eind van de middag nog even het zwembad ingedoken. Daarna gebarbecued, je kon bij het motel bbq-pakket bestellen, briljant! Had beter gisteren ook kunnen doen, kreeg alles in losse bakjes met eenpersoons portie: ui, paprika, sla, tomaat, olijf, champignons, aardappel, olijven, biet (bleegghh), aardappelsalade, pastasalade en steak.

9 jan
Vandaag weer op tijd op, onderweg cappuccino gehaald en op weg naar Adelaide. Onderweg de picknick lunch heel snel opgegeten, omdat er geen schaduw was en het bloedheet was, de airco van de auto trekt het maar net. Ben blij dat het niet de hele week zo heet is geweest. Al redelijk op tijd in Adelaide, dus onderweg nog gestopt op Gleneg Beach, voor wat verkoeling in de zee. Daarna de auto weer ingeleverd op het vliegveld en dan naar het hotel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australie

3 Maanden vrij voor rondje australie :-)

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2014

Adelaide - Final stop

09 Januari 2014

Road trip

02 Januari 2014

Melbourne Deel 2

28 December 2013

Tasmanië deel 2

24 December 2013

Tasmanië deel 1

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 95236

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 13 April 2017

Zuid-Amerika

17 Oktober 2013 - 15 Januari 2014

Australie

Landen bezocht: