Cairns & Great Barrier reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Cairns & Great Barrier reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Cairns & Great Barrier reef

Door: Yvonne

31 Oktober 2013 | Australië, Cairns

27e
Vandaag even nul plannen. Beetje rondkijken in Cairns, lekker in de lagoon gezwommen. Openbaar zwembad midden in het centrum van cairns. Lekker gerelaxte en boek gelezen. S'avonds op tijd naar bed, ook vandaag weer aantal Nederlanders tegenkomen in het hostel.

28e
Vandaag word ik vroeg opgehaald voor de duiktrip. Dus 5 uur wekker gezet, om 06:15 word ik opgehaald. Grote boot met zo'n 30 mensen.
Om 11 uur de 1e duik, mijn buddy voor deze trip is Melanie uit Duitsland en Doug uit Schotland.
De 1e duik was weer even wennen, maar erg leuk. Maar daarna nog 2 meer duiken gedaan. Erg mooi, maar niet het meest indrukwekkende reed dat ik ooit heb gezien, wat betreft kleuren en zicht. Wel heel veel verschillend soorten vissen gezien, 2 haaien (kleintjes die ongevaarlijk zijn) en 2 schildpadden. Kon heel dichtbij de schildpad komen, kon zelfs zijn schild aanraken.

S'avonds, de 1e avondduik gemaakt, dit keer onder begeleiding. Allemaal een blacklight stick aan onze tank, zodat we verschillende groepen onder water uit elkaar kunnen houden. Allemaal zaklantaarn mee en het water in, erg leuke ervaring om een keer in het donker te duiken maar de groep was een beetje druk en niet zoveel gezien.

Worden goed verzorgd op de boot, lekker eten tussendoor. Na 4 duiken op 1 dag wel een beetje op, dus maar vroeg maar bed.

29e
Rond kwart voor 6 opgestaan en om kwart voor 7 de 1e duik. Ik ben dit keer met Sine (meisje uit Finland), aangezien haar vader even een duik overslaat. Weer een mooie duik, dit keer stuk helderder water en super veel vissen. Daarna ontbijten en een beetje relaxen en dan de 2e duik van de dag, dit keer weer met Melanie en Doug. Daarna alweer lunch, ja deze trip bestaat ongeveer uit eten en duiken, haha.

De 3e duik van vandaag sla ik even over. Een beetje last van mijn linkeroor en ook wel een beetje toe aan nog iets meer relaxen. Terwijl we op de boot aan het kijken naar de andere die naar het rif zwemmen, komt er nog een schildpad met kopje omhoog naast de boot zwemmen.

Na naast een irritant gesprek gezeten te hebben van 2 licht verwende expat kinderen, word het misschien tijd om te gaan pitten, morgen weer vroeg op.

30e
Ook vandaag weer lekker gedoken, 3x dit keer op een duikplekken met een aantal tunnels en grotten, dus dit is weer heel anders duiken en erg leuk. Na de lunch vaart de boot alweer terug naar de Cairns, nog bij de duikschool leuk T-shirt gekocht en dan weer terug naar hetzelfde leuke hostel.

31e
Vandaag weer een dagje lekker niks doen en een beetje online research doen voor de komende weken. Misschien vandaag iets harder moeten smeren, oeps, maar nu zien mijn benen er wel echt als de landkaart van deze trip, krassen en schrammen van de outback, zon verbrand aan de voorkant, stuk of 5 flinke blauwe plekken van wat onhandige momenten op de boot en een stuk of 5 muggenbultjes, heel charmant, haha.

Leer hier weer allerlei nieuwe woorden: tijdens het koken in de outback: Can you cut the capriscum? Euhh als wist wat het was vast wel, de paprika dus. Zegt de gids in opleiding: I think i'm wearing my Thongs today. Ik denk: dat is echt too much info, want by het word Thong denk ik aan een string, maar hier heb je het dan gewoon over je slippers, hahaha!

• 31 Oktober 2013 - 11:19

Meike:

Fijn weer de laatste info. Wat geweldig die duiktochten. Onze neef Jelle had daar twee jaar terug een nogal heftige nachtduik!!! Was vanwege het ruige weer twee maal uitgesteld en daarna ... poeh! De nachtduik had die nodig voor z'n brevet, geloof ik. Gids was daar super. Goed dat je voldoende rust inbouwt anders hou je het geen maanden vol. We blijven je volgen! Veel plezier!
    gr. Meike

• 14 November 2013 - 11:27

Manon:

Haha, ja dat thongs momentje hadden wij tijdens het surfen.. Toen iemand vertelde waar we onze thongs neer konden leggen, uuuuhhh?!
    Jaloers dat je wel schildpadden hebt gezien tijdens het duiken!!!