Queensland - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Queensland - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Queensland

Door: Yvonne

08 November 2013 | Australië, Airlie Beach

Rainforest

1e
Dagtrip naar cape tribulation. Leuke trip, maar de groep was suf en de gids leek wel een wandelende encyclopedie. Mooi regenwoud gezien, stukje gekayakt en lekker passievrucht gember ijs gegeten.

2e
Vandaag bij opstaan al regen, om half 9 op weg naar de skyRail. Niet bepaalde de beste dag uitgekozen voor dit uitstapje, het regende al bij vertrek. Bij de 1e stop konden we niet eens de gondel voor ons zien zo mistig was het geworden. Bij de eerste stop een wandeling gedaan door het regenwoud over de aangelegde houten padden. Daarna door naar de 2e stop, gelukkig inmiddels wat opgeklaard en geweldig uitzicht!! Bij de 2e stop waren prachtige watervallen, heel mooi, daarna door na het eind punt van de skyrail kuranda. Erg toeristisch hippie dorpje, lekker gelucht. En hier moest ik toch echt even heel toeristisch en cliché met die koala op de foto, geweldig, haha. Daarna met de scenic railwau trein terug naar Cairns. Ook hier geld weer geen wonder dat ie er 2,5 uur over deed, want hij reed volgens mij 30 km/h haha. Maar erg mooi uitzicht onderweg, ook nog even gestopt bij een uitzicht punt over de watervallen, super dag trip!

3e
Vandaag om kwart voor 8 de greyhound bus naar Townsville. Relaxed bus, zelfs met gratis wifi, dat krijg je hier maar zelden. Rond 2 uur aangekomen in townsville en met de lokale bus naar het hostel. Erg mooi hostel met gratis wifi, dank je wel Manon!! Hij stond niet op booking.com, dus zonder jouw tip had ik 'm niet gevonden. Hier maar meteen een 3e nacht bijgeboekt. Daarna een beetje de stad verkent en lokale supermarkt opgezocht. S'avonds even skypen met Ingrid en Jens.

4e
Vandaag naar magnetic island, met de bus de verschillende strandjes verkent, prachtige strandjes, maar verder een beetje een dooie boel. Lekker relaxed dagje.

5e
Vandaag naar het great barrier reef aquarium. Erg mooi, altijd leuk aquariums, ook erg leuk was de toer van het schildpadden ziekenhuis waar ze een aantal schildpadden behandelde. Een paar hadden het floating syndroom, heel zielig, maar ook wel een beetje grappig, want die schildpadden bleven maar naar de oppervlakte komen drijven, door darm problemen. Ook waren er 2 aangevaren door een boot en met een flink gat in hun schild. Leuk om te zien hoe ze geholpen worden in ieder hun eigen badje, het waren ook duidelijk een aantal verschillende soorten. S'middags lekker gepicknickt en aan et strand gelegen en gezwommen binnen een speciaal afgezet stukje strand tegen de stingers. De kwallen schijnen hier heel dodelijk te zijn, dus maar braaf binnen het afgezette stukje gezwommen.

6e
Vandaag weer op pad, alles weer in de backpack proppen. Om 11:30 de greyhound naar Airlie beach, maar 3 uur, dus dat valt best mee. De YHA ziet er hier iets minder vrolijk uit, maar dat komt vooral doordat het gebouw van grijs beton is. Een kamer met 2 andere meiden, waarvan er 1 uit Nederland komt, zucht..... Je struikelt ook overal over de Nederlanders. S'middags al het stadje bekeken, wat eigenlijk vooral bestaat uit 1 straat vol souvenirs winkeltjes. Ja... De Costa Brava van Australië!

7e
Vandaag lekker een dagje niks doen en aan de lagoon liggen. Beetje verbrand.... Oeps, ik leer het ook nooit, haha. Morgen maar weer braaf smeren voordat ik de deur uitga.

Ga een paar nachten op een zeiljacht slapen, dus zal weer een tijdje offline zijn.

Later!!!

Ps Foto's volgen de volgende keer weer, mijn data abonnementje gaat een beetje te hard.