Whit Sundays & Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Whit Sundays & Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Whit Sundays & Fraser Island

Door: Yvonne

14 November 2013 | Australië, Hervey Bay

2 dagen en 2 nachten op een zeiljacht door gebracht, heerlijk! Super gezellige groep, wel de leukste tot nu toe, met 12 mensen, ook niet te grote groep. Heel gemengd gezelschap. De whit sundays zijn ook werkelijk prachtig! Sneeuwwit strand, lekker gesnorkeld, verschillende schildpadden gezien, inclusief een parend stelletje midden op zee en dolfijnen. Bij terugkomst de rest van de dag lekker lui aan de lagoon doorgebracht. Om 7 uur de nachtbus naar hervey bay.

11e
Aankomst in hervey bay, rustig stadje niet veel te doen, dus maar lekker een rustig dagje niksen. En een beetje research doen voor de volgende stukken van de reis met eindelijk weer eens gratis wifi. Maar goed ook, want dat data pakketje van deze maand op mijn Australische nummer is al op en word pas op de 18e aangevuld.

12e
Om half 8 opgehaald bij het hostel door Cool Dingo, voor de Fraser Island tour. Met deze tour konden we alle bagage meenemen, dus lekker makkelijk inpakken en alles mee. Om 9 uur de ferry naar fraser island, daar gaan we met de 4wd bus over het eiland. Fraser island is een eiland dat volledig uit zand bestaat met regenwoud er boven op. Erg mooi, de wegen bestaan gewoon uit puur zand, dus het rijden hier is een heel erg gehobbel en sommige stukken zijn meerdere pogingen voor nodig hem door te komen. Poeh, ik ben blij dat ik niet zelf hoef te rijden hier. S'ochtends lekker aan het strand bij een meertje en s'middags een wandeling gedaan door het regenwoud, erg mooi. Daarna naar onze lodge bij een resort, daar lekker douchen en daarna eten en wat drinken in de Dingo bar, erg gezellig groep, ook een heel aantal Duitsers, die voor geen meter integreren, maar verder is het gezellig groep.

13e
Vandaag weer op tijd op, om half 8 scheuren/hobbelen we weer verder over het eiland. Buschauffeur hielp bijna de versnellingsbak om zeep, maar verder ging alles gladjes, haha. Erg warm vandaag, dus maar goed in smeren en een paar keer afkoelen in mooie meertjes.

Bij terugkomst in het resort naar het zwembad, heerlijk warm zwembad en jacuzzi, ja wat hebben we het toch weer slecht.

Vandaag ook weer eten aan de dingo bar en daarna nog gezellig nog een paar wijntjes doen met Brianne, Blanca en Julliane, voordat we weer in onze stapelbedjes kruipen.

14e
Vandaag laatste dag op fraser island. Bij het opstaan regent het al, flink balen, het heeft al 3 maanden niet geregend dus de gidsen zijn er wel erg blij mee, want het maakt de paden een stuk beter begaanbaar. S'ochtends klaart het in 1e instantie nog wel op, dus lekker in een meertje gezwommen en aan het strandje gelegen, daarna met de bus richting de lunch in het eurong resort, daar aangekomen komt de regen met bakken uit de hemel. Na de lunch blijft het echt stromen van de regen, kortom geen strandje in de middag in plaats daarvan een ander mooi track gereden, waar al een paar maanden geen bus mee was geweest gereden, mooie route, denk dat er wel weer wat deuken in het dak bijgekomen zijn van alle bomen die we half hebben meegesleurd, haha.
Om 5 uur weer de boot terug naar het vaste land, daar afscheid genomen van de groep, was weer een leuke groep. Daarna terug naar flashpackers voor 1 nachtje voordat ik naar brisbane ga. Nu iets via airbnb geboekt, dus ik ben benieuwd.

• 16 November 2013 - 14:55

Ingrid:

Hey zus,
    Wat een geweldige foto's weer zeg. Enorm jaloers makend maar we gunnen je het van harte! We lezen je volgende verslag wel weer! Goede reis verder.
    Groetjes uit Geldrop

• 16 November 2013 - 16:47

Mamma:

hoi Yvonne.

Eindelijk alles goed kunnen lezen want op pappa's mobiel zagen we soms niet alles.
    Ziet er leuk uit en het zijn erg mooie foto's.
    Verder een goeie reis en veel plezier.
    groetjes mamma

• 16 November 2013 - 17:44

Nason En Maud:

Geweldig om al je verhalen en avonturen te lezen! En de prachtige foto's! Keep them coming!

• 21 November 2013 - 11:07

Meike:

Heerlijk je verhalen. Ben weer helemaal bij (en jaloers!). Wij willen ooook! Ga zo door!

liefs Meike