Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Yvonne

22 November 2013 | Australië, Brisbane

15e
Vandaag zowaar uitgeslapen tot half 8. Om 9 uur de bus naar Brisbane, iets minder dan 5 uur in de bus, dus dat is voor Australische begrippen een kippeneindje. Zit nu voor een week in Guest house in West end, zo'n 15 min lopen buiten het centrum van brisbane. Momenteel ben ik de enige korte termijn gast, heel gemengd gezelschap mensen wonen er in het huis. Vandaag maar eens goed boodschappen gedaan, eten gekookt en de was gedaan.

16e
Vandaag de buurten West end & South Bank verkent, erg leuk, west end veel cafeetjes en restaurantje en leuke lokale markt, waar je ook poffertjes kan krijgen, mmm ok dan... South bank heeft een mooie lagoon en veel museums. S'middags ging het flink regenen, dus maar een museum ingedoken en even gratis wifi afgetapt in de bibliotheek. S'avonds weer in het Guest house gegeten, nooit gedacht dat ik op mijn 31e in een studentenhuis zou wonen, haha.

19e
Vandaag naar australia zoo geweest, de dierentuin van Steve Irwin. Erg mooi en leuk, weer paar honderd foto's van koala's gemaakt, ze blijven zo schattig. Kangoeroe's en koala's geaaid. Krokodillenshow gezien, ook erg leuk om te zien. De Aziaten werden helemaal gillend enthousiast toen ze de giraffen zagen, euhh..... Tja ok. Die hebben we in Europa in elke dierentuin, maar misschien niet in Azië.

18-21
Een paar dagen lekker ronddwalen in de stad, meerdere mooien parken in brisbane. Beetje shoppen. Een paar gratis museums gedaan en elke dag eindigen met een uurtje aan de lagoon. :-)

22e
De bus naar Byron bay. Om 11:30 gaat de bus, dus lekker relaxed opstaan en laatste spullen inpakken. Aangezien byron bay in New South Wales ligt, is het daar weer een uur later.

Scorekaart dieren (excl. Zoo)
Kangaroe
Dingo
Schildpad (zee en zoetwater)
Dolfijnen
Haai
Possum
Krokodil
Casawaroe
Ibis

Scorekaart nationaliteiten:
Duitsland (net alsof je in Zeeland bent in de zomer)
Frankrijk
Zweden
Ierland

• 23 November 2013 - 13:30

Ingrid :

Een possum zo op het balkon?! Wij hebben serieus half Australië afgezocht naar zo'n beest! Haha. Klinkt allemaal heerlijk, het lijkt wel vakantie! ;-)
    Veel plezier met surfen volgende week!
    Groetjes van de Vleutjes

• 24 November 2013 - 14:00

Marieke:

ik mis die altijd aanwezig Nederlanders in je nationaliteiten lijstje

• 25 November 2013 - 11:25

Manu:

Vergeet niet de schattige koala me te nemen:)