Surfing!! - Reisverslag uit Crescent Head, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Surfing!! - Reisverslag uit Crescent Head, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Surfing!!

Door: Yvonne

29 November 2013 | Australië, Crescent Head

Crescent head
Ik loop inmiddels alweer een beetje achter, zal dit weekend proberen een inhaalslag te doen.

Surfcamp Mon-Fri 25-29 Nov

Vanuit Byron Bay, met de bus naar Casino, een minuscuul dorp, waar ongeveer 2x per dag een trein komt. Vanuit daar de trein richting Sydney, er is nog 1 ander meisje (Angela) in de bus die ook naar het surfkamp gaat vanuit Byron Bay. Het was niet moeilijk gokken wie, want het was de enige andere persoon onder de 60, die ook in Casino uitstapte, haha.

De trein schema was weer op zijn Australisch, hij komt wel, een keer.. Op het perron nog een leuk gesprek met een oud mannetje, een echte local, over Australië en de reis die hij ooit door Europa heeft gemaakt. Prachtig!

Uiteindelijk was de trein er toch, ach ja, als de trein maar 1-2x per dag komt is een half uur te laat niet zoveel. Om 1 uur komen we aan in Kempsey, waar we opgehaald worden door de Surfschool.

Het is vrij rustig op de surfschool en hij ligt vrij verlaten een paar kilometer buiten Crescent Head, erg goeie keuze, leuke mensen, relaxed sfeer. Smiddags de 1e surfles.

Wat zal ik over het surfen zelf zeggen, tja typisch mijn motorische briljantheid..... Haha.

Opstaan op het surfboard, lukt de 1e dagen echt niet, mis er echt een heel stuk flexibelheid voor. Maar prachtige golven en ik heb de 1e 3 dagen heel mooi golven gepakt op mijn knieën, superleuk, maar erg vermoeiend, elke avond tegen 9 uur valt iedereen al om van de slaap.

Donderdag was een slechte dag, enorme harde, maar slechte golven, me helemaal suf gepeddeld om naar de golven te komen, uiteindelijk maar 1 golf gehad. Was er wel een beetje klaar mee, dus maar de rest van de middag lekker aan het strand gelegen. De rest van de groep had het ook zwaar vandaag, eind van de middag gezellig met zijn vieren (Max, Michael en Angela) het dorp in gegaan en een paar biertjes gedaan, in de enige kroeg van het dorp, daar als een stelletje kreupelen spierpijn vergeleken, haha, wat een aanslag op je lichaam. Mijn armen voelen inmiddels of iemand heeft geprobeerd ze er uit te trekken, geen idee hoe ik nog vrijdag ga overleven.

Vrijdag, in de ochtend laatste surfles. Spierpijn valt vandaag erg mee. Ik ben met andere groep beginners mee gegaan, om op wat kleinere golven weer proberen te staan. Meerdere keren staand op golven gesurfd, ging zo goed, dat ik zou willen dat ik nog een paar dagen had, mmmm ja misschien maar beter van niet. Toch jammer dat je lichaam er net aan gewend is en dan hou je er alweer mee op, maar ja het is nou niet iets wat in Nederland nou erg goed kan.

Om kwart voor 1, de trein in Kempsey naar Sydney. Meer daarover volgt....

• 06 December 2013 - 16:32

Maud:

We genieten enorm van je verslagen! Merk je veel van de schoolvakanties daar? Drukker? Had je er thuis al rekening mee gehouden? Veel plezier verder!