Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Yvonne

09 December 2013 | Australië, Katoomba

6-9 dec

Uitchecken bij het hotel en daarna met het pontje naar de overkant en daarna met de trein naar de blue mountains, ongeveer 2,5 uur onderweg, dus relaxed kort tripje.

Weer in het YHA. Na een week in Sydney uiteten te zijn geweest, nu weer even langs de Coles voor boodschappen. Vanmiddag beetje in het dorpje rondgekeken en plattegrond bekeken om te zien wat ik hier de komende dagen ga doen.

De volgende dag op tijd en een wandeling gemaakt over een bospad richting echo point, het pad was op sommige momenten zo slecht dat ik af vroeg af ik nog wel op de trail zat, maar elke keer kwam er dan weer een goed stuk aan. Al meerdere keren mooi uitzicht op de vallei en de bergen aan de andere kant. Het eerste stuk vooral omlaag, dus begon me op een gegeven moment wel een beetje zorgen maken, wat elke stap naar beneden moet je uiteindelijk ook weer omhoog, maar dat viel uiteindelijk mee. Het pad naar Echo Point was erg rustig, nauwelijks mensen tegen gekomen, echo point waar het uitzicht op de 3 sisters berg is, daar waren net een paar bussen Aziaten uitgeladen, haha.

Na de lunch in het park een stuk verderop, naar Scenic World gelopen, daar met ScenicRail en Skyway gegaan, erg toeristisch, maar echt prachtig uitzicht, dus een paar keer op en neer gegaan, om van het uitzicht te genieten.

S'avonds in hostel in de leuke huiskamer rondgehangen en erg gezellig zitten kletsen met een Duits kamergenootje (Anneke), we hebben ons helemaal kapot gelachen, toen zij daar in de boekenkast een kostschool-kinderboek van Enid Blyton vond in het Engels. Bleek dat we die allebei in onze kindertijd in het Duits/Nederlands gelezen hebben. Mam, volgens mij waren die boekjes nog van jou geweest.

Zondag, een lekker luie dag, weer nodig een wasje doen. Dit keer ook maar mijn dagrugzak mee gewassen. Die was ENORM smerig, door een combinatie van zweet, zonnebrand en zand. Was maar goed ook, want ik kwam er achter dat er op de bodem zich een hele stapel netjes geschreven kaarten verzameld had, oeps, ze komen er nu aan!!

Maandag, de hele berg zooi, uhh ik bedoel, spullen weer inpakken en naar de trein, voor de terug weg naar Sydney.

Zit je daar netjes op tijd op het perron, word er omgeroepen dat de trein gecanceld is.... Euh??? What? Dus maar wachten op de volgende van een uur later en maar hopen dat die wel komt.