Sydney deel 2 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Sydney deel 2 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Sydney deel 2

Door: Yvonne

12 December 2013 | Australië, Katoomba

9-12 dec

Maandag weer terug naar Sydney met de trein na 1,5 uur wachten op de trein. Nu in het Railway Square YHA voor 3 nachten, de komende dagen weer zelf eten koken.

10 dec Jervis Bay
Great Pacific road richting het zuiden. Erg mooi uitzicht onderweg, onderweg een paar foto stops. Zit naast Joyces, aardig meisje uit Singapore, dus dat is erg gezellig.
Oa bij de blowhole, maar aangezien de zee erg kalm is, komt er geen water door omhoog. Dus eigenlijk alleen een gat, haha. Daarna verder naar Herikisson in Jervis Bay, hier eerst vis en chips gegeten. Daarna een boottocht door de Jervis Bay, erg leuk, prachtige stranden en nog een aantal dolfijnen gezien, erg leuk en heerlijk weer. Daarna nog langs kangaroo Valley gereden, een klein dorpje in de buurt. Daarna weer terug naar Sydney.

11 dec Hunter Valley.
Vanuit Sydney ongeveer 2,5 uur rijden naar Hunter Valley, een regio, waar heel veel wijnerije liggen. Tegenwoordig word veel Australian wijn in Europa, wel in Australië gemaakt, maar meestal pas in flessen gedaan in Duitsland.

De 1e wijnerij is een familiebedrijfje: drayton's Family wines. Erg leuke bedrijf, een aantal witte, rode, rosé wijnen geproeft en een witte chocolade liquer en witte port. Erg lekker, behalve de rode dan, haha. Een fles witte port gekocht, voor thuis, denk ik.....

De 2e is het bekende Lindemans wijnen, ook hier een aantal zeer lekkere wijntje geproefd. Ik vind thuis de lindemans wijn erg lekker, maar hier niet zo mijn smaak, maar ze had ons ook de meer speciale laten proeven, die je alleen alleen in wijngaard kan kopen.

Daarna de 3e wijngaard, voor een video met uitleg, dat was nog zeer interessant. Tijdens de lunch, allerlei salades gekregen en erg lekkere inktvis. Daarbij nog 2 kleine wijntjes, uiteraard. Zeer geslaagde lunch.

Na de lunch nog 1 wijngaard, dit keer de blijkbaar nog bekendere die nog veel meer naar Europa exporteert: McGuigan maar in alle eerlijkheid geloof ik niet dat ik er van gehoord had, maar misschien moet ik me wijn dan eens bij de Gall kopen ipv de AH, haha. Ook hier weer zeer lekkere wijntje, dit keer sla ik de rood maar over. Een superlekkere ijswijn gehad, erg lekker. Ook een zoete rode wijn, dus toch maar wel geprobeerd, die was erg lekker, maar 30 dollar per fles.....oké laat maar. :-S

De laatste stop zijn natuurlijk de souvenirwinkeltjes. Erg leuke winkeltjes, oa chocolade shop, erg duur. En toen ik noga met chocola zag, dacht ik, dat komt me bekent voor, ja hoor, de ingrediënten op de achterkant.... De 1e taal was Nederlands, hahaha.

We verbazen ons weer over de Aziaten, die niet zo goed weten wat de normen en waarden zijn buiten Azië. Praten overal gewoon dwars doorheen, terwijl die vrouw van de wijngaard iets staat uit te leggen. Op de terugweg aardig wat file, na een dag met zo veel klasse, lekker bij de McDonald's gegeten, hahaha.

12 dec vertrek naar Canberra

Dit hostel hoeft er pas om 11 uur uitgecheckt te worden, dus dit keer even lekker uitslapen. Daarna mijn bagage in een locker gepropt en de stad in gelopen. Bij de paddy's market geweest en aantal souvenirs gekocht, erg leuk marktje met veel souvenirs, maar ook veel groente en fruit.

Daarna naar het powerhouse museum, dit is een erg leuk museum, ben blij dat ik deze op de valreep ook nog even gedaan. Ze hebben een vaste collectie met ongeveer alle apparaten die de mens gebouwt heeft: vliegtuigen, space shuttle, auto, trein etc erg leuk. Verder ook tijdelijk collectie zoal. De Beatles were in Australia. Hoezo lang geleden, haha!! En een expositie over alles wat je met licht kan doen.

Om 3 uur weer in de greyhound bus, nu naar Canberra, met WiFi, dus ik heb ook tevens de eerdere fotoloze verslagen ge-update.

• 12 December 2013 - 09:21

Jens En Ingrid :

Hoi tante Ysonne,
    Nou, we hebben jou verslag weer gelezen. Kort samen gevat: heel veel wijn, redelijk wat kilometers (weinig voor Australische begrippen) en weer heel veel gezien. Heerlijk zeg, we zijn nog steeds zo jaloers! Goede reis nog naar Canberra!
    Leuke foto's ook!
    Have fun and we keep in touch!
    X Jens en Ingrid

• 12 December 2013 - 13:05

Hetty En Rob:

Hoi Yvonne. Weer een leuk verslag. Mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt. Je hebt nog even te gaan om te genieten van je vakantie. Nog veel plezier!! gr.Hetty en Rob

• 12 December 2013 - 22:36

Mariya:

Yvonne,

Wat gaat de tijd snel! Geniet van de nog aankomende reisstukken :-)

xx Mariya