Melbourne deel 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Melbourne deel 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Melbourne deel 1

Door: Yvonne

19 December 2013 | Australië, Melbourne

17 december
Vandaag door Melbourne wandelen om de stad te bekijken, eerst naar Victoria markets, daarna door de haven gelopen en door het centrum van de stad. Leuke stad, het is ook weer mooi weer, naar het immigratiemuseum geweest, erg leuk museum.

18 december
Vandaag in het centrum van de stad begonnen, Museum of Moving Image bekeken, erg leuk museum, daarna lekker gepicknickt in het park. Daarna het oorlogsmonument bezocht, erg mooi en ook redelijk nieuw. Daarna de National Galery of Victoria bezocht, erg groot museum.

19 december
Vandaag een klein beetje uitslapen en de rest van mijn tas inpakken. Het pancake-Thursday in het hostel, dus jamie ontbijt. Om half 10 met de Airport shuttle naar het vliegveld. Ik ben gelukkig lekker op tijd, er worden helaas bij het inchecken allerlei mensen voor gelaten, omdat ze anders hun vlucht missen, ja lekker dan! Laat die mensen gewoon wat vroeger opstaan. Rugzak gelukkig nog steeds onder het maximale gewicht. Bij de gate, worden het signaal voor boarden gegeven. mensen staan al in een lange rij, dus ik blijf nog even zitten, we kunnen toch niet allemaal te gelijk instappen. Nou maar goed ook, blijkt een elektriciteit probleem te zijn in het vliegtuig, maar het zou over ongeveer 15 min opgelost moeten zijn.... Ja, dat zijn dus weer Australische minuten, 1,5 uur laten stappen we eindelijk in. Bij aankomst net de Airport gemist, maar na even gebeld te hebben, hij zou over ongeveer 10 min weer komen, ja dat waren er dus zo'n 50.... Zucht.

S'middags nog even een wandeling gemaakt door launceston, prachtig plaatsje. S'avonds lekker falafel gegeten en op tijd naar bed, wat morgen vertrekken we om 7 uur.

• 29 December 2013 - 08:01

Ingrid:

Leuk om weer wat lezen! Ben ook heel benieuwd naar je Tasmanie verhalen en foto's!
    Veel plezier in Melbourne straks weer en gezellige jaarwisseling!
    Groetjes uit Geldrop, Joost, Ingrid en Jens

• 29 December 2013 - 10:10

Femke:

Hoi Yvonne,
    Het is al weer een tijd geleden dat ik reageerde op je reisverslag. Wat niet weg neemt dat ik ze allemaal met veel plezier lees. Ik reis zeker met je mee. Ik vind het geweldig wat jij allemaal onderneemt en dus ook beleefd. Want zonder ondernemen is er zoveel minder te beleven, toch! Goed ook dat je als je in een nieuwe stad aankomt deze ook echt gaat bekijken, museum in, bezienswaardigheden gaan zien. Je bent nu echt de Australië kenner in de familie! Zus en zwager ingehaald...
    Ik weet niet precies waar je het nieuwe jaar gaat vieren, maar dat het eerder zal zijn dan bij ons is duidelijk. Alvast veel plezier gewenst!
    Dag dag, groetjes uit een wat saai, maar nu zowaar zonnig Delft! Femke