Tasmanië deel 1 - Reisverslag uit Hobart, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Tasmanië deel 1 - Reisverslag uit Hobart, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Tasmanië deel 1

Door: Yvonne

24 December 2013 | Australië, Hobart

19e
Mijn geduld werd goed op de proef gesteld, uiteindelijk van 9:30-17:00 bezig geweest om naar het hostel in Launceston te komen. Maar goed uiteindelijk kom je er wel....

20e Launceston
Vandaag een vroege start, we gaan om 7 uur weg. Een gedeelte van de groep is al een tijd bij elkaar, dus ben benieuwd. Onze gids heet Travis en komt duidelijk oorspronkelijk uit de outback / Nothern Territory, beetje cliché Australiër, eehh, eehh. Haha.

Eerst de cataract gorge in Launceston bezocht, daar ben gisteren ook al geweest, erg mooi. Daar lekker kopje cappuccino gedronken onder het genot van een prachtig uitzicht.

Daarna naar de bay of fire, een mooie baai met vuur rode rotsen.

Vannacht slapen we in Bechino. Inmiddels komt al een paar uur de regen met bakken uit de hemel.

S'avonds gaan we op pinguïn tour, waar we helaas geen foto's mogen maken. Heel veel pinguïns gezien en als je stil blijft staan lopen ze gewoon tussen je benen door, ze hebben hier de blauwe pinguïn wat tevens het kleinst soort is dat er bestaat. Heel schattig, je zou er zo eentje mee naar huis willen nemen.

21e
Vandaag gaan we naar Wine glass bay, daar weer een flinke wandeling gedaan naar een uitzichtpunt over de baai en daarna een flinke klim naar beneden naar het prachtige strand, veel te koud om te zwemmen of om aan het strand te liggen, maar het is droog en het uitzicht is prachtig, daarna weer stevig klim terug omhoog om terug bij de bus te komen aan de andere kant. In de buurt van de parkeerplaats hoppen nog een paar wallabi's rond, die duidelijk gewend zijn aan alle mensen die daar langskomen.

Daarna gaan we verder richting Hobart, onderweg stoppen we nog in een kleine histories plaatsje. En bij Bolong Sanctuary, hier worden gewonde dieren en weesjes verzorgd, die daarna weer uitgezet worden in het wild. Ze hadden baby wombats, die nog met een flesje groot gebracht werd. Ook hebben we een aantal tasmanian devils gezien, erg leuke beesten, maar wel met flink stel tanden en stevige kaken. Verder uiteraard nog kangaroo's en koala's.

S'avonds slapen we in Hobart, waar ik ook 5 nachten zal blijven. S'avonds eten we met de hele groep fish and chips, super lekker, hier in de haven genoeg te krijgen.

22e Hobart Port Arthur
Vandaag vanuit Hobart een dag trip naar Port Arthur een van de grootste convict sites, erg interessant om te zien. Helaas weer veel regen vandaag. S'avonds weer fish en chips in een ander restaurant gegeten met een aantal van de groep, super lekker!

23e
Vandaag weer een dag excursie vanuit Hobart, voor een aantal van de groep is de tour afgelopen.

S'ochtends naar mount Wellington, een berg vlak buiten Hobart. Waar het boven op de berg wel echt steenkoud is, de wind snijd door alle lagen kleding heen. Prachtig uitzicht, helaas erg bewolkt, maar af en toe kan je tussen de wolken door het uitzicht over Hobart zien.

Daarna worden we halverwege de berg door de tourguide afgezet en we het trail naar beneden volgen. Erg mooi pad, met super uitzicht. Hier weer een keer goed op mijn smoel gegaan, toen over een van de rare stenen struikelde. Daarbij een scherpe steen in mijn bovenbeen gekregen, die diepblauwe plek achterliet ter grote van mijn vuist, tja... Het gaat wel over voordat je een jongetje word, hè mam? ;-)

S'middags ging we naar het Mona ( museum old & new art) het meest dubieuze museum ooit geloof ik. Rare collectie kunstartikelen.

24e Bruny Island
Vandaag een dagtocht naar Bruny Island, het eiland waar veel albino wallabies voor komen, helaas geen gezien, omdat het te mooi weer was. Met de Ferry naar het eiland, vervolgens naar oester-kwekerij waar we een paar oesters eten.
Daarna de rest van het eiland verkent, met prachtige uitzichten.

Aan het eind van de middag weer terug naar Hobart.