Melbourne Deel 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu Melbourne Deel 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van YvonnesRondjeOmDeWereld - WaarBenJij.nu

Melbourne Deel 2

Door: Yvonne

02 Januari 2014 | Australië, Melbourne

28e
De vlucht verliep dit keer vlekkeloos en om half 12 ben ik in mijn hotel. De hostels inmiddels wel een beetje beu, dus een hotelkamer geboekt ik een buitenwijk van Melbourne.

29e
Vandaag met de tram de stad in, lekker verschillende buurten verkennen en een beetje boodschappen gedaan voor de komende dagen. De buitenwijk waar ik in zit, is goed bereikbaar met trein of tram, in nl zou je verwachten dat de trein een stuk sneller zou zijn, omdat ie minder vaak stopt, haha, ja hier niet dus.

30e
Vandaag met de tram naar het Melbourne Museum, naast de vaste collectie, hebben ze ook een tijdelijk exhibitie, dit keer over James Bond, echt super leuk!! Allerlei gadget, kleding, foto's en modellen uit alle oude en nieuwe James bond films waren tentoongesteld, echt superleuk. Al met al, eigenlijk bijna de hele dag in dit museum doorgebracht.

31e
Vandaag, lekker relaxed dagje, word tenslotte gegarandeerd laat vanavond. :-)

Met de tram naar St. Kilda, daar even een uurtje in de zon gelegen en daarna de buurt een beetje verkend. Daarna weer terug naar het hotel, daar avond gegeten en de fles met bubbels vast opgetrokken, aangezien er geen alcohol is toegestaan in de parken tijdens oud en nieuw.

Daarna met de trein naar Yarra Park, waar om half 10 vuurwerk is, de trein en trams rijden vandaag de hele nacht door en gratis. De trein is echt ramvol en als een sardientje in een blik komt de trein aan bij Yarra park, daar is het echt ramvol, maar ergens nog een klein plekje vrij gevonden op het grasveld met uitzicht op het grote scherm, waar de muppets het vuurwerk aankondigen, het vuurwerk is prachtig en het park loopt daarna snel leeg en ga op weg naar de haven, onderweg meerdere mooie open plekken tegengekomen waar al massa's mensen zitten. Als het hier al zo druk is, wil ik niet eens weten hoe druk het in Sydney is.

De haven is bij nader inzien toch een beetje ver lopen, dus onderweg een ander mooi park uitgekozen. Daarna naar nog meer spectaculair vuurwerk gekeken, daarna met de tram weer terug naar het hotel.

1e
Vandaag de hele dag regen, dus een mooie dag om de was te doen, tas in te pakken en te luieren.

2e
Vandaag op tijd op, met de tram naar de Airport shuttle vanaf het trein station, daarna om 10:00 vliegen naar Adelaide